Do good. Always.

Do good. Always.

Saturday, June 1, 2013

Yeay, kasut baru, yeay!!!


Assalamualaikum.


Poyo je aku hari tu beriya cakap taknak update blog sampai final exam habis. Tup tup, update jugak. Excited sebab nak cerita yang tengahari tadi lepas exam keluar pergi Megamall pastu jumpa kasut warna kuning, pastu beli. Heeee.. Hajat di hati nak habiskan baucer buku kerajaan bagi yang tinggal lagi RM 100. Pastu, dengan tidak semena-mena masa on the way nak ke kedai buku tu lah, mata gatal melilau dalam kedai, and..... " Woww, kasut tu kuning lah..." Tapi aku tak berhenti sebab masa tu ada lelaki dalam kedai tu tengah belek-belek kasut. Aku kan penakut lelaki. Kemudian, aku meneruskan perjalanan ke kedai buku yang dituju. Tapi fikiran aku masih kat kasut! Sekali lagi aku lalu kat depan kedai tu, tapi brader tu still ada lah. Aigoo... 


Aku pun dengan bertenangnya, menunggu kawan-kawan yang lain habis shopping buku, then ajak diorang pergi kedai tadi tu. Tunjuk kat diorang, diorang cakap cantik. Pastu, try pakai, diorang cakap cantik. Cantik jugak pakai dengan baju kurung, kata mereka lagi *korang nak suruh saya pakai pergi kelas kah?*. Ce tengok harga, ce tengok. Belum sempat aku nak kecewa tengok harga, kot kot lah RM 200 ke RM 300 ke, memang tak mampu lah aku time pokai macam ni, kawan aku cakap, "RM 79.90 je Munie..". Are you serious? Alangkah bahagia nya aku, mak aii, terus grab, cakap kat akak kedai tu, "Kak, saya nak yang ni kak". Pastu bayar tanpa fikir panjang. Untunglah akak ada customer macam saya... Hahaha. Tapiiii...............................................


TM (Tuan Munirah???)


Ini lah dia, bala ni semua ni, bala. Masa aku ada duit tebal-tebal dalam dompet, masa niat aku pergi mall nak cari 'kau' semata-mata, 'kau' takde pun nak muncul kan? Sekarang, aku beli 'kau', last-last tengok dalam dompet, ada RM 6. Nak marah betul aku, tapi kena pasrah (=.=')


Buku yang dibeli dengan baucer. 2 buku= RM 100. 


Pastu, pastu, pastu kaaan, aku balik lah bilik. Eh eh dah lama tak bukak tingkap, gara-gara ancaman kekasih-kekasih gelapku (monyet) yang selalu datang serang bila diorang lapar *sebab tu aku broke up dengan diorang kot, asyik pokai je. Gila kau, Munie. Muahaha.*  Pastu aku bukan lah tingkap, dannn..... ye! musim bunga kembali lagi!!! Macam mana aku tak perasan? Makan jasa kau lah ni monyet!


Musim Bunga di Asramaku. Eh, macam tajuk drama je..


Ok, fine. To be exact, bukan depan bilik aku, tapi depan bilik Ezza *sigh*






Special thanks to my bestfriends: Nik Faridah Seman, Norazizah Jemaat, and Nur Syuhada Sjarifuddin.

No comments:

Post a Comment