Do good. Always.

Do good. Always.

Tuesday, December 24, 2013

Weekend masa posting


Assalamualaikum.

Inilah perjalanan hidup aku sepanjang hujung minggu di KL tempoh hari. Hari Jumaat aku dah lesap. Ahad malam baru balik UIA Gombak balik. Memang memanfaatkan sepenuhnya lah weekend aku hari tu. Haha.


Jumaat

Iqa ajak aku teman dia jumpa Hafiz, kawan baik dia. Hafiz budah sekolah aku jugak, tapi aku tak rapat pun dengan dia. Ops, pembetulan, aku tak pernah bercakap pun dengan dia dulu. Setakat kenal je, budak genius sape tak kenal. Tahun lepas dapat offer wakil Malaysia buat research kat Harvard setahun, nanti grad nanti, amek kau triple degree dia dapat. Huh. Yang kelakarnya Iqa tak expect pun aku setuju nak jumpa, tapi bila aku cakap 'boleh je', terkejut beruk dia haaa... Hahaha. Tapi lepas tu aku suruh dia ajak Liza jugak. Mau nye bawak aku sorang, jadi macam pergi majlis berkabung, senyapppp je nanti jadinya. Pastu aku cakap kat dia, aku tak nak memalukan diorang lagi macam aku pernah buat suatu ketika dahulu. Haaaaa~~ haha. Che Farah, makcik aku pulak sibuk jugak ajak balik rumah Che Ma. Alang-alang tu aku angkut dia sekali. Haha. Kitorang makan kat Restoran Steamboat baru kat area Damansara. Jauh tu dari Gombak tapi takpe, Hafiz yang datang jemput. Heee...

Ni lah Hafiz, Liza, Iqa...

Hihi.. aku tengok je. Mak-mak dengan bapak-bapak yang masak.

Banyak gila makan diorang ni. Perut aku dahla kecik, rugi bawak
 makan steamboat.

Tapi aku tetap tak lepaskan makan ice cream sampai perut buncit. Haha.

Sebahagian. Ni pun, ada dah yang waiter dah angkut sebab tak muat meja.


Restoran Thai Sabye Sabye...macam-macam ada.


Yang menariknya, harga per person kat restoran ni dikira mengikut ketinggian. Ada masa pulak dia ukur tinggi pelanggan ek? Haha. Yang aku ingat kalau tinggi >150cm dicaj RM 33.50 satu kepala. Masa kitorang pergi ni pulak sebab restoran baru buka, ada discount 30%. Yang paling syok nye, Liza si akauntan berjaya yang belanja. Hahaha.


Sabtu

Macam biasa, malam tidur lambat sebab bersembang mengimbau memori lama bagai, anak-anak dara bangun lambat semuanya ye. Nasib baik masih anak dara ye, kalau mak dara buat hal macam ni, dehydrated anak masing-masing sebab tak dapat susu pepagi. Muahahaha. Konon je nak cari roti canai sebab aku ngidam, tapi last-last makan cekodok buat sendiri.

Berjalan kaki ke stesen LRT. Dari rumah Liza.

Teknologi mengajar kita untuk tidak menghiraukan orang
sekeliling dan teruskan bermain candy keras dan pou.

Dah sampai Bukit Jalil.

First time aku datang Jom Heboh. Takde benda pun. Tapi baju murah gila!

Sebelum berpisah dengan Iqa dan Mun, kawan Farah. Iqa ada meeting
keesokan harinya. So, kena balik Gombak. Yang tengah Che Ah, makcik aku.

Kami bertiga ke Times Square pula. Christmas!




Gambar di atas di captured oleh junior kat Tranx. Terkejut aku tiba-tiba ada budak pompuan tegur, macam kenal je, macam kenal je. Tapi aku tak kenal dia pun. Haha. Pelik jugak lah ada yang kenal, sebab aku kan budak skema dulu. Hihi. Ingat nak tengok wayang tapi masa tak mengizinkan. Naik tren nak balik rumah Che Ma, tapi singgah kat Axis, sebab nak.........


KARAOKE!!!

Dekat je dengan rumah Che Ma, jalan kali dah sampai. Semua lagu kitorang balun, dari Nasyid- Rock Kapak- Jiwang meleleh- Klasik- R&B semua main nyanyi je. Even kadang-kadang bunyi macam dah lain. Hahahaha.

First time bagi aku.


Lagu Siam pun Liza balun. Dia memang ratu Siam. Haha.


Muka harus insaf ye..


Ahad

Kita ke mana pula ye? Jom ke Sogo! Ingat nak shopping lah, katanya ada sale. Ok, Sogo memang selalu ada sale pun, tetap mahal jugal aku tengok.

Bergaduh ke ini budak berdua.

Bekas 'tuan' aku. MARA.

Last pic for the day, for us. Sebelum berpisah dengan Liza.


Malam tu, baru pakcik aku hantar balik UIA. Fuh, penat, tapi seronok gila keluar dengan diorang ni. Kawan dunia akhirat =))





Special thanks to Tuan Farhanie, Tuan Fatihah, Nik Nur Afiqah, Azliza, Wan Mohd Hafiz, Munirah, dan kawan Hafiz (lupa nama).

No comments:

Post a Comment