Do good. Always.

Do good. Always.

Sunday, December 29, 2013

Bersenang-lenang dalam study week


Assalamualaikum.

Suatu hari, dalam kelas pulak tu....

Abang Long: Ada kat Kuantan ke?

Aku: Ye. Ada apa?

Abang Long: Takde. Ingat nak ajak pergi rehat-rehat kat Bukit Gambang Resort. Abang long dapat voucher stay kat apartment situ.


Aku baru nak cakap, abang long dah buang tebiat ke apa rumah kat depan Bukit Gambang tu je, nak sewa-menyewa pulak. Nasib baik laju-laju dia cakap dapat voucher. Haha. So aku pun blah la ke Gambang lepas kelas petang tu.

Kat sini lah kitorang stay.


Ini bilik kami. Nampak tak?Hihi.



Besaaarr punya katil!




Apartment kat sini ada 2 bilik, jadi bestlah aku tidur dengan Faridah je malam tu. Katil cukup luas untuk kami berdua bergolek-golek kat atas tu. Kalau jatuh jugak.... tak tahu lah buas tahap apa dah kau. Haha. Lepas makan (of course pilih makan kat luar, sebab sini maaaahal), kitorang tour lah bangunan utama Arabian Bay Resort ni. Sebab nama pun dah Arab kan, harus ada unta dan pokok kurma kan. Hihi.


Santa Claus tak menarik. Muda, kurus, perut kempis... Huh!

Yang paling kelakar, Santa Claus Bukit Gambang pakai seluar terkoyak. Kahkahkah. Ahem, ahem tak baik aku gelak beriya. Dia tak perasan tu agaknya, benang seluar tertarik masa turun kuda tadi. Huh, orang naik rusa, dia naik kuda pulak -.-"



Pemandangan sekitar kolam dari bilik pada waktu malam.

Pemandangan pada waktu pagi. Nampak tak kereta kuning kecilku di situ?
Paling kecil antara semua. Hihi.


Pagi-pagi lagi Humaira dah masuk bilik kejut aku dan Faridah. Dia ajak pergi main air. Kat kolam bawah tu lah. Pagi-pagi lagi dah ramai orang, sogan den nak mandi nya. Padahal memang tak boleh nak mandi pun sebab dua-dua budak bertuah tak bawa tudung spare. Haha.


Sape excited main bola sekarang???

Kakak Humaira dihampiri baby boy ini, nak main bola sesame katanya.


Baby boy ni comel gila. Bila aku panggil sebab nak ambil gambar dia, dia buat gaya ni...

Haha, comel kan?

Peace yo!




Bye- bye balik dulu. Okay, balik rumah kat depan tu je pun. Haha.




Semalam abang long mesej lagi, katanya dapat voucher lagi. Nak bagi aku, boleh datang dengan kawan-kawan katanya, tapi terpaksa ditolak sebab masa tak mengizinkan. Argghhh, exam pulak, kalau tak mesti best rehat-rehat dengan kawan-kawan. Free kot! Gambang Waterpark, Safari Park etc kat sebelah je. Kalau boleh nak ajak semua kawan perempuan sekelas terus datang sini. Dah final year, haruslah maximizekan memori bersama. Tapi apakan daya, masa tak sesuai. Jahat lah diorang ni bagi voucher time aku exam. Haish. Hahahaha. By the way, this is the last entry for this year, I think. Okay, nak sambung study, bye!



p/s: Sesiapa yang nak sewa apartment kat sini, ianya berharga RM 418/malam. Ada 1 ruang tamu, 2 bilik tidur, 2 bilik air, dapur mini, meja makan, peti sejuk, TV dalam setiap bilik tidur. 

No comments:

Post a Comment