Do good. Always.

Do good. Always.

Sunday, January 26, 2014

Highway yang lengang...apa motif aku cerita?


Assalamualaikum.

Apa ke jadah tajuk entri macam tu. Haha. Nak cakap, haritu masa aku balik Kelantan, aku lalu highway Pantai Timur, lengang gila! Mana semua kereta pergi weyh? Nasib baik siang, kalau malam aku dah terbayang lalu Karak dah. Tiba-tiba ada Volkswagen kuning tanpa pemandu potong kereta aku, pastu aku terkejut, pandang depan balik tetiba ada seorang pakcik nak lintas jalan, aku tak sempat elak, then... BOOMMMM!!! terlanggar lah pulak, bila turun kereta nak cek, dah hilang pakcik tu. Yang ni macam dalam Supernatural. Hahaha. Sungguh tinggi imaginasi merapuku. Hahaha.


Apa, tak percaya ke highway memang lengang? Tapi mungkin sebab weekday kot, hari aku balik tu Rabu, mungkin sebab tu kereta tak banyak. Suka hati aku je nak jalan pastu brek jalan pastu brek, semata-mata layan budak berdua nak ambil gambar. Haha. Bila ambil gambar, lagi-lagi masa kereta takde langsung, SubhanAllah indah yang amat langit dan bumi ciptaan-Nya. 

Lawa kan?


See, takde kereta langsung.






Baiklaaahhh...

Tengok signboard pulau-pulau ni, teringin pulak nak pergi.

Tol yang tak berfungsi dari dulu sampai sekarang. Bagus!

Dah keluar highway.

Masuk jalan kampung pulak. Pun takde kereta sangat.


Yeke?

Setiap kali aku lalu sini aku terfikir. Apesal tak famous eh? Haha.

Dah sampai Bandar Permaisuri. Means dah dekat rumah Ainsya, lagi 2 jam
nak sampai rumah sendiri.


Best ooo kalau balik raya pun macam ni kan? Bahagia.

Sempat lagi tu snap muka sendiri.

Eh eh, anak sapaaa lah tu excited bukak tingkap jerit-jerit kat highway.
Tahulah takde orang. Haha.


Masa ni memang dah start pun musim sejuk. Tak payah buka aircond, save minyak. Haha. Nampak sangat aku malas nak menulis kan. Entri ni pendek je, tapi jadi panjang sebab gambar. Mana tak nya, aku nak transfer gambar dari kamera, waaahhhh baanyakk gila gambar korang snap. Patutlah bateri habis. Hahaha.






Terima kasih wahai penemanku Nik Faridah dan Nur Ainsyafinaz.

No comments:

Post a Comment