Do good. Always.

Do good. Always.

Tuesday, January 28, 2014

Abangku naik rumah baru


Assalamualaikum.

Dah lama pun naik rumah baru ni, tapi baru nak buat majlis doa selamat, gara-gara Humaira mula menunjukkan tanda-tanda ada 'penghuni' lain kat rumah tu. Kesian budak kecil tu. Rumah abang long semi-D, rumah tak besar mana pun, tapi halaman tepi... boleh bina lagi sebuah banglo, luas sangat. Aku suka jugak rumah tak berapa nak besar ni, sebab senang nak kemas, ni kalau rumah dah beeesar macam istana, pagi sapu lantai, tengahari baru habis kot. Haha, over. Dulu aku selalu berangan nak duduk apartment atau kondo, sebab macam comel je. Ruang tamu biar ada sofa panjang dan TV dah la, pastu tepi tu ada meja makan kecil, pastu ada dapur kecil. Bilik nak 2 je, untuk aku satu, tetamu satu. Ha, kan comel tu. Pastu kalau tengah tengok Super Spontan pastu tetiba aiskrim habis, dekat je nak lari ambil aiskrim dalam peti sejuk, sebab tak nak terlepas tengok Jep buat lawak. Hahahaha.

Tema:hitam, kelabu, putih.

Cermin yang aku tampal. Cantik ke?


Cermin yang aku tampal. Cantik ke? *kau dah kenapa Munie ulang caption sendiri*. Bukan apa, dua-dua jenis cermin tu idea aku nak tampal gitu. Siap bergaduh dengan abang long kau sebab nak idea diterima, memang terbukti lah aku yang menang, sebab tu aku tanya macam tu Haha. Mula-mula dulu aku rasa macam cantik je, lama-lama, bila selalu balik rumah abang long, aku rasa macam macam macam... pelik... je. Harus terima kenyataan aku tak kreatif  -.-"


Ma (mak kak long) memang hebat kalau masak untuk kenduri, boleh buat business catering sendiri. Oleh sebab itu jugak lah pagi-pagi buta lagi kitorang dah bertungkus-lumus 'mengerjakan' daging lembu, ayam, bawang, timun dan sebagainya tu. Nasib baik ramai, takde lah kelam-kabut sangat. Adik beradik kak long pulak semua perempuan, memanglah ramai. Haha.

Team bawang.

Team ayam.

Team daging.

Poyo ah kau Munie, poyo. Tengah cuci pun muka serius je. - Dah tu takkan
nak senyum sengsorang.


Merahnya Mak Ngah, rajin nya Mak Ngah. *Nasib baik Mak Ngah betul*

Amboi, orang tengah sibuk, korang bergembira naik buai? Haha.


Kenapa Ma, kenapa sampai nangis tuu...

Sakif, sangat comel, mata bulat, rambut kerinting.



Umi dan Kak Mai.

Kesian tuan rumah. Nak layan tetamu lagi, layan anak yang meragam lagi.



Last but not least, aku nak cerita lah pasal salah seorang adik kak long, nama diberi= Tuan Nur Izzati. Dia ni dulu kawan sekolah aku je, sama-sama student baru masa mula-mula pindah Form 4 dulu. Yang bezanya kelas lain-lain pastu dia takde lah kena buli macam aku sebab budak lelaki kelas dia semua baik-baik. Tup-tup, beberapa tahun kemudian, to be exact, 4 Jun 2009, kakak dia sah jadi isteri abang long aku. Memang comel lah along kahwin along, anak boleh jadi taiko mafia, macam Unie dia. Kekekeke. Tapi aku tak tahu apa ke namya nya hubungan baru antara kami. Biras ke, beras ke, kangkung ke.. itu aku tak tahu. Yang penting, dia bukan lagi kawanku, tetapi kini saudaraku. Pergghh~ haha. Yang tak tahan nya dia ni memang banyak cakap, pot pet pot pet je, patutlah kat maktab perguruan jadi debater, patutlah kau pilih guru sebagai kerjaya masa depanmu. Haha. Mana tak nya, dia ajak aku tidur, tapi sampai ke sudah aku tak boleh tidur sebab kena dengar dia cerita pasal semua benda. Dahla nak kenen-kenenkan aku dengan kawan dia. Haish. But I'm not interested. Haha.


Kebetulan sama colour pulak jubah kitorang. Haha.



Okay lah, nak tidur dulu. Esok nak pergi maktab sebab Arabella Grace Garcia rindu yeayyy! Tapi memandangkan anak sejati Kuala Krai di mana bumi sama menempatkan maktab kesayangan, aku kena fetch semua orang kat rumah memasing *bahasa apa ni* dan stesen bas. Jadi, kena bersiap awal. Good night!

No comments:

Post a Comment