Do good. Always.

Do good. Always.

Monday, October 7, 2013

True or fake?

Assalamualaikum.

Aku dah kenapa post benda serius macam ni, kata cerita-cerita yang happy je dalam ni. Eh, suka hati aku lah nak tulis apa. By the way, bukan nak serius-serius sangat pun. Rileks sudah. Bukan nak tujukan kat sesape pun, cuma boleh jugak ditujukan kepada diri sendiri supaya tidah menjadi seorang kawan/rakan/teman/sahabat yang palsu. Tahu palsu tu apa? Palsu tu fake, fake tu palsu. Aku kalau bab kawan-kawan ni, aku sensitif sikit lah. Shakira pun pernah cakap, aku ni sayang gila kat kawan. Setelah itu, barulah aku tahu yang aku ni penyayang rupanya, ye?Mungkin sebab aku ni tak tahu nak tunjukkan cara berkasih sayang yang betul kot. Yelah, kalau dah hari-hari kawan-kawan aku asyik kena pukul, tak ke antara contoh terteruk seorang kawan menunjukkan kasih sayangnya tu? Tapi aku respect gila lah kat kawan-kawan aku ni. Tahan je dengan aku, dah la aku ni jenis hangin tak tentu pasal, tapi diorang ni sabar je kan? Gua respek lu beb! Haha.


Cakap pasal fake friend ni kan, yelah aku mengaku memang ada sorang kawan aku gini, dan aku memang tujukan ni kat dia sebab aku tahu dia takkan baca blog aku ni sebab dia tak pernah tahu pun aku ada blog, sebab tu aku berani tulis. At least, aku dapat meluahkan kekecewaan yang aku pendam seberapa lama ni. Takde lah lama sangat pun, cuma aku rasa macam habis madu, sepah dibuang. Amboiii, aku jadi madu tu, manisnyeeeeeeee...hehe. Aku rasa memang lah aku ni jadi tempat dia lepaskan bosan je kot. Lepas ada boyfriend/girlfriend *saje je sebab tak nak bagitahu jantina kawan aku ni* terus dia senyap lupakan aku. Bertuah punya kawan, kan! Nak je aku jumpa dia pastu semelih, Raya Korban dah dekat nih. Tapi takpe ar, kau lupakan aku sekarang, aku sampai bebila aku takkan layan kau lagi. Aku pendendam okay?







Pendendam adalah sangat tidak bagus ye anak-anak, jangan jadi seperti mak ini. Hehe. Kan bagus kalau semua orang mencontohi sifat sahabat yang baik seperti Saidina Abu Bakar. Walau dalam keadaan macam mana pun, kena patuk ular bagai, beliau tetap berada di sisi Rasulullah SAW.  Takde lah pulak masa perlu, baru datang, pastu rasa macam dah tak berguna, terus tinggal. Ya Allah, lindungilah aku dari menjadi sahabat sebegini.
Amiiinn~~

No comments:

Post a Comment