Do good. Always.

Do good. Always.

Wednesday, February 12, 2014

Jah dah kahwin!!


Assalamualaikum.

Setahu aku, Jah merupakan batchmate MRSM Kuala Krai ke-4 yang sudah bertukar status kepada ‘berkahwin’. Bestlah orang dah kerja, nak kahwin pun takde hal. Dah ada pendapatan sendiri, nak berangan pakai baju pengantin lawa-lawa, hantaran gempak-gempak pun takde orang nak halang eehh. Jah kahwin orang Ipoh mali, jauh bebenor tapi nak buat macam mana kalau dah jodoh kan. Hihi. Macam kahwin Tikah dulu, aku dan kawan-kawan mesti jadi orang first yang sampai kat majlis. Pengantin tak mekap lagi, kitorang dah terpacak kat depan rumah haha. Tapi yang Jah punya majlis ni memang kena pergi awal lah kan sebab terus nak balik Kuantan lepas tu. 8.30 pagi aku dah gerak dari rumah, tapi sebab sesat tambah kereta banyak, tambah pitstop banyak kat rumah bebudak ni, sampai nak dekat tengahari jugak lah. Bagus jugak sampai agak awal ni, tak ramai orang, tak segan nak makan bebanyak. Haha.

Sebab kitorang sampai awal, tak ramai lah kawan yang dijumpai *dijumpai???macam pelik je bunyi* haha. Yang ada awal-awal macam ni, kawan- kawan baik Jah je lah, Mc Bie, Mc Pop dan Kismiera. Bergambar pun sempat dengan diorang ni je tapi nasib baik pengantin tak busy lagi time ni, so culik jaaaapp!


Selamat Pengantin Baru Jah dan Syah! Bercinta hingga ke syurga, okay..



Iqa dan Mamai.

Bestfriends aku dari Transkrian lagi, Iqa dan Mamai. Nasib baik masa tukar sekolah pun, dua orang ni ikut jugak. Masa kat KK, aku selalu kena buli psychologically dengan budak laki kelas aku yang tak guna tu. Kadang-kadang aku menangis jugak kalau dah tak tahan. And, setiap kali aku menangis, mesti budak berdua ni pun akan ikut nangis. Aku macam, korang dah kenapa, ikut aku nangis, dah tu sape nak pujuk aku. Nasib baik ada yang 3 orang lagi tu (6Serangkai), ada lah jugak orang nak pujuk aku. Haha. Entahlah, berjangkit kot, hebat jugak penangan aku nangis dulu eh. Hehe. Masa kat Transkrian, masa aku Form 2, pernah berlaku gempa bumi di Indonesia, dan kesannya, sampai ke Penang. Bergegar katil, loker bagai. Aku terus berlari ke bilik Mamai, masa tu tak tahu yang itu kesan gempa bumi kat Indon tu. Aku ingat nak kiamat. Terus aku bagitahu dia, “Mamai, dah nak kiamat ke? Saya tak nak kiamat lagi, saya banyak dosa….Mamai, takut Mamai takuttt…”. Walaupun riak muka dia pun cemas dan takut, dia sedaya-upaya tenangkan aku masa itu. Terbaik lah!






Next ler niii...haha


Dalam 2.30 petang jugak lah aku dan Ara bertolak balik Kuantan. Punya lah banyak accidents kat tengah jalan, jalan kampung, highway. Tulah bawak laju sape suruh, tengok macam aku bawak 80 km/jam je. Haha.


Sunset



Best dapat jumpa Nik Nur Afiqah, Amalina, Masidayu, Wan Nur Nadia, Nur Nabila Najat, Siti Zaharah, Furqan, Kismiera, dan yang teristimewa  pengantin baru Jah dan Syah.
 

No comments:

Post a Comment