Do good. Always.

Do good. Always.

Saturday, April 6, 2013

Which one do you prefer?


Assalamualaikum.


Pada cuti sekolah yang lalu *kebetulan saya pun bercuti seminggu masa tu*, saya dan keluarga sempat menghabiskan cuti kami dengan bercuti *berapa banyak 'cuti' daaa* di 2 buah lokasi peranginan yang memang popular di Malaysia. 'Mereka' ialah Rantau Abang, Terengganu dan Cherating, Pahang. Ok, bukan nak cerita pasal percutian saya ya, sebab ianya sebuah cerita yang panjang, manakala tatkala jari-jemari saya leka menaip entri ini, mata saya sudah layu enggan memberi kerjasama. Haha. 


Ok, back to the topic. Bercuti di 2 buah lokasi berbeza memberi impak dan pengalaman yang berbeza. Selalunya, orang akan bercakap mengenai perbezaan suasana atau keadaan sekeliling dan juga budaya. Namun, perbezaan yang ketara yang saya berjaya temui di kedua-dua lokasi pelancongan ini, adalah kualiti/rupa bilik penginapan yang disediakan dengan kadar bayaran satu malam yang dikenakan pihak hotel/resort. Oh, yang mana pemboleubah manipulasi dan gerak balas ya? Saya rasa,

Pembolehubah manipulasi- RM bilik untuk satu malam.
Pembolehubah gerak balas- Kualiti bilik penginapan.


So, let's decide which one do we prefer together-gether, ok?


1. DE VILLAGE BEACH RESORT, RANTAU ABANG, TERENGGANU

Rate: RM 120/night

2 queen size beds.

With a TV, air-conditioner, refrigerator (next to the TV), and water heater.

Fuh, siap bagi Kopi dan coffeemate lagi tu... Ko ade?



2. SURIA CHERATING BEACH RESORT, CHERATING, PAHANG

Rate: RM 240/night.

Air-conditioner, a TV, with no refrigerator and water heater.

2- super single beds. *sila abaikan faktor kekemasan di sini ye*

Auto-locked door, the cupboard, and the mirror.

Sangat luas, di mana bahagian toilet/sinki dan shower diasingkan.

Pemandangan dari bilik kami.




So, which one do you prefer?
- Like I care.
Hahahahahahaha...

No comments:

Post a Comment