Do good. Always.

Do good. Always.

Sunday, March 31, 2013

Mahallah Talhah Retreat '13


Assalamualaikum.

Beberapa minggu yang lepas, aku telah menghadirkan diri ke salah sebuah program yang dianjurkan oleh pihak Mahallah Talhah. Program ini diadakan 2 hari 1 malam, bertempat di Duta Village Beach Resort, Kuantan. Dan...program ini adalah FREE!!!! *Oh, saya memang suka benda free*


Sesampainya kami di sini.

Representatives from Mahallah Talhah 7. Paling ramai datang, ok?heee..

Sebab tak boleh check-in lagi, kami 'meroyan' di pantai sekejap!

Erk, apa yang pakcik ini cuba lakukan?? Adakah membina istana pasir?
Benarkahh??

Hasil kekreatifan pakcik tu Faridah... 

Tea break lepas opening ceremony.

Posing dulu sebelum masuk bilik tidur. Ni lepas Leadership Talk yang
menarik by Sr. Laila Aniza yang menarik jugak orangnya. Hehe.

Keesokan harinya, tiada apa-apa talk. Cuma ada almanac presentation
 by each bureau, dan closing ceremony. So, kami bersama hamper kumpulan kami.

Group 1.


Bergambar sebelum bertolak pulang.



OUR MEAL

Makanan yang pihak resort sediakan saaaaangattlah sedappp!!! Marvellous! Yumm, yummmm! Kami makan 6 kali kot sehari, sampai diri ini merasakan yang dah berkilo-kilo naik dalam masa 2 hari berada disini, dah lah free, Ingatkan makanan biasa-biasa aje, tapi sangkaanku melesettt.. Hahaha. Tapi ingin ditekankan di sini. Malangnya nasibku, tak dapat mencuba semua makanan yang disediakan, gara-gara makanannya agak pedas di jiwaku. Huahuahua.


Ini breakfastku. Ini sahaja yang mampu ku makan. Haha.

Breakfast juga, tapi bukan saya punya.

Breakfast Fathihah. Berwarna-warni.

Lunch.

Tea break.


Lunch hari ke-2. Berwarna-warni kan? Jadi bukan saya punya. Haha

Ini pun bukan saya punya. Saya punya takde banyak colour.



OUR ROOM

Hm, free.. Jadi sangkaanku, ni mesti 1 bilik ni dia mesti sumbat 6-7 orang kot.. Ya! Sangkaanku meleset lagi. Kami hanya bertiga dalam satu bilik. Khalisah dan Fathihah lagi la, berdua lebih baik. Huh, selesa sangat ni. Tidur satu katil, seorang, tapi aku tidur tilam tambahan kat bawah je, lagi best, boleh golek-golek. Haha! Yang tak tahan nya, masa mula-mula masuk tu, semua teruja, pastu semua bergolek-golek atas katil. Pastu seseorang menjerit *aku lah tuu* " Eh, korang! Kita tak ambil gambar bilik lagi lah! Kemas balik, kemas balik!". Tiada respon. Hanya aku seorang yang semangat. Yang lagi dua tu, Faridah dan Kasma sengih je, last-last aku semangat kemas balik cadar dan selimut katil semua. Haha.


Sempat lagi bergambar kat tangga.

Our room!

Mereka cakap, aku dah boleh apply jadi housekeeper kat sini.
Aigoo, benarkah? Haha.

Hasil kesungguhanku mengemas.

Langsir ditutup gara-gara kat luar pemandangannya hutan sahaja.

Bergambar kenangan dalam bilik hotel.

Barcelona tetap dibawa ke mana-mana. Sorry adik, purse tu dah makin
 buruk. Huhu.

Last but not least, gambar kenangan sebelum pulang di hadapan pintu
masuk Duta Village Beach Resort.




Thanks a lot to: Nik Faridah Seman, Siti Kasma Amira Abdullah, Khalisah Dzulkifly, Nur Fathihah Jasmin, and Husni Tajari.

No comments:

Post a Comment