Do good. Always.

Do good. Always.

Sunday, January 20, 2013

BFF



Duhai sahabat,
Biar kita terpisah beribu batu
Engkau di bumi Amerika, aku hanya disini
Namun demi ilmu yang didambai kita merelakannya
Janji kita agar sentiasa bersama
Masihkah aku kau ingati?


Duhai sahabat,
Masih ingatkah kau kenangan hari terakhirmu di tanah air
Sebelum terbangmu menggapai cita
Esak tangismu kuat di ingatanku
Membuatkan mataku enggan lena
Menangisi pemergianmu


Duhai sahabat,
Aku tahu kau kini telah berubah ke tahap yang lebih baik
Ku mohon pada NYA agar aku mengikuti jejakmu
Suatu hari nanti
Agar aku menjadi muslimah yang baik
Tegar berada disisimu


Duhai sahabat,
Walau ada ketikanya kita bersengketa
Pasti pada akhirnya kau akan mengalah
Mengatakan yang kau salah
Oh, sungguh aku bersyukur YA ALLAH ada engkau
Sebagai temanku


Duhai sahabat,
Andai aku punya ruang dan kesempatan
Akan ku hadir di situ
Setelah 4 tahun berlalu
Memjemputmu pulang
Kembalilah sahabat
Tunggu aku di situ



                                                                                                                      
                                                                                                                                           Muniepila
Yang tulus menyayangimu,
Teman dulu, kini dan selamanya…




Selamat ulang tahun kelahiran sahabat karibku…

Fatin Athirah Mohamed Shukri
20 Januari 1991
Michigan State University, East Lansing, Michigan, USA (Biotechnology)


No comments:

Post a Comment