Do good. Always.

Do good. Always.

Saturday, January 1, 2011

Happy New Year 2011!!

Hari berganti hari, tahun berganti tahun, dan kini tibalah tahun 2011..yang aku xtahu masih adakah waktu untuk aku nikmati hari2 berikutnye sepanjang tahun baru ini. Dan aku??? sudah memasuki umur 21 tahun!!satu lingkungan umur yang bukan lg dipanggil "adolescent" tapi "adult" atau dalam istilah Melayu nye didefinisikan(btol ko BM aku nih) sebagai DEWASA!!! kalau kat negara omputih, usia 21 tahun dianggap sebagai satu simbol kebebasan terhadap seorang anak. Maksudnye di sini ialah... mereka dianggap tidak mempunyai sebarang pertalian dengan keluarga masing2 setelah usia mereka mencecah 21 tahun. Dalam erti kata yang lain, ibu bapa mereka tidak lagi bertanggungjawab ke atas mereka, dan begitu juga dengan mereka, tidak lagi mempunyai tanggungjawab terhadap ibu bapa. Mereka bebas berpindah dari rumah mummy daddy dan hidup di atas kaki sendiri tanpa memikirkan bahawa mereka sebenarnya masih mempunyai keluarga. Tapi kalau anak itu seorang yang sayangkan parents nye, tiada masalah untuk mereka terus tinggal bersama. 21 hanyalah sebagai simbolik kebebasan.

Bagi diriku, umur 21 ni menunjukkan bahawa aku kini semakin tua. Iyelah, da boleh kawen da pun...hehe.. Aku kini sudah semakin matang *sebenarnye, blom lg.. tgh berusaha untuk jd semakin matang* . Banyak yang aku perlu pelajari untuk menjadi yang lebih baek berbanding tahun lps dan kne improve skills yang ptot ade pada seorang wanita. Contohnye skil memasak la..haha~ Itulah azam tahun baru aku.. nak yang lebih specific?? biarlah rahsia...haha

ok2.. ni aku nak tunjukkan serba sedikit la foto2 yang sempat dirakam sepanjang tahun 2010..saksikanlah..




No comments:

Post a Comment